Groeiende interesse in thuisbatterijen

14 november 2024

Uit recent onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Klimaat en Groene Groei, blijkt dat 27 procent van de Nederlandse consumenten die geen thuisbatterij bezitten, overweegt om er een aan te schaffen. Dit wijst op een groeiende belangstelling onder Nederlanders voor energieopslagsystemen.

Motivaction voert jaarlijks onderzoek uit naar kennis, houding en gedrag van Nederlanders op het gebied van energie en klimaat. Voor dit onderzoek werden afgelopen september 2.719 Nederlanders ondervraagd. Naast een stijgend potentieel voor thuisbatterijen blijkt uit het onderzoek ook dat een kwart van de Nederlanders die nog geen zonnepanelen hebben, in de komende drie jaar zonnepanelen wil aanschaffen.

Thuisbatterijen als duurzame investering

Op de vraag of men wil investeren in een thuisbatterij, gaf 21 procent van de ondervraagden aan dit ‘waarschijnlijk wel’ te willen doen en nog eens 6 procent zei dit ‘zeker wel’ te overwegen. Hieruit blijkt dat steeds meer Nederlanders de voordelen van energieopslag erkennen.

De hoogwaardige thuisbatterijen en bijbehorende oplossingen van Landport Energy bieden installateurs de kans om in te spelen op deze groeiende vraag. Met onze oplossingen kunnen consumenten hun energieverbruik optimaliseren en bijdragen aan een duurzamer energienetwerk.

Interesse in energiemanagementsystemen groeit

Een ander belangrijk inzicht uit het onderzoek is dat 14 procent van de consumenten die nog geen energiemanagementsysteem (EMS) hebben, overweegt om dit binnen drie jaar aan te schaffen. Dergelijke systemen helpen niet alleen om energieverbruik te optimaliseren, maar vergroten ook het rendement van eigen energieopslag.

Voor installateurs die hun klanten willen ondersteunen bij de integratie van EMS-systemen biedt deze toenemende interesse een mooie kans. Dankzij de technische ondersteuning, training en promotiematerialen van Landport Energy kunnen installateurs goed inspelen op deze groeiende vraag en hun klanten de juiste oplossingen bieden.

Conclusie

Het onderzoek van Motivaction laat zien dat er een stijgende interesse is in duurzame energieoplossingen onder Nederlandse consumenten. Met de producten, expertise en ondersteuning van Landport Energy kunnen installateurs optimaal inspelen op deze ontwikkelingen en consumenten helpen de stap te zetten naar een duurzamer energieverbruik.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact met ons op.

Antal Adriaanse
Office Manager Sales & Techniek
Landport Energy